مبلغ شهریه دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی وضعیت هوای تهران قابل قبول شد آخرین وضعیت جاده‌های شمالی کشور واکنش وزیر آموزش و پرورش به اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی کیفیت هوای تهران قابل قبول شد پیش‌بینی وضعیت هوای کشور طی ۲ روز آینده توضیح شهردار تهران درباره واقعیت لغو کنسرت همایون شجریان جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی جدید اعلام شد قیمت واکسن آنفلوانزا اعلام شد/ تزریق رایگان برای گروه‌های پرخطر شناسایی ۱۰۰۰ مدرسه سنگی در کشور/سازمان نوسازی مدارس: ۷۴۰۰ پروژه آموزشی وضعیت بحرانی دارند محدودیت‌های تردد محور‌های شمالی کشور + جزئیات  نتایج آزمون رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ۱۴۰۴ اصلاح می‌شود تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۴ تا ۱۷ شهریور + جزئیات و شرایط انتخاب رشته توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه: وضعیت کشور پس از جنگ بسیار امیدبخش است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم نتایج نهایی نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ اعلام شد

طرح جامع ریلی پایتخت به روزرسانی شد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی پایتخت، از ساخت و تکمیل ۴ خط جدید مترو تا سال ۱۴۲۰ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۶۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌شهریار افندیزاده با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مطالعات بازبینی شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران بر اساس آخرین طرح جامع ریلی شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۸ را ارزیابی و به‌روزرسانی کرده، گفت: طی این مطالعه، پیشنهادهای گوناگون درخصوص تکمیل خطوط شبکه مترو و همچنین تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح احداث و تکمیل ۴ خط مترو ۱۱،۱۰،۹،۸ برای افق سال ۱۴۲۰ تصویب شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در تشریح جزئیات این طرح به مطالعات طراحی خط ۸ مترو اشاره کرد و گفت: این خط با ابتدا و انتها از افسریه - آیت به طول ۴۰ کیلومتر و تعداد ۳۵ ایستگاه، بخشی از مسیر حلقه‌ای را که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را شامل می‌شود و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط فعلی مترو پوشش داده نشده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند.

 

افندیزاده افزود: خط ۸، هسته مرکزی تهران را به شکل نیم‌حلقه پوشش داده و از خیابان ابومسلم خراسانی واقع در جنوب محله افسریه آغاز و پس از عبور از جنوب هسته مرکزی شهر به سمت غرب تهران امتداد یافته و از جنوب غربی منطقه ۱۷ به سمت شمال ادامه مسیر داده و پس از چرخش مجدد از حوالی صادقیه به سمت شرق تغییر مسیر داده و با عبور از شمال هسته مرکزی شهر به سمت شمال شرق تهران در حوالی ایستگاه متروی سرسبز منتهی خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با بیان اینکه خط ۸ با پوشش مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ در جنوب شهر تهران و پس از اتصال به ایستگاه اصلی راه‌آهن و پایانه جنوب، به سمت غرب و شمال امتداد می‌یابد، اظهار کرد: این خط پس از پوشش مناطق ۲، ۹ و ۱۰ و اتصال به شاخه فرودگاه مهرآباد خط ۴ به سمت شرق توسعه پیدا کرده و در این بخش با عبور از مناطق ۶ و ۷ و اتصال به پایانه بیهقی، در نهایت در ایستگاه پایانی سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ با خطوط ۲ و ۹ تبادل خواهد داشت.

 

افندیزاده یادآور شد: خط ۸ متروی تهران یک خط توزیع‌کننده است که با تمامی خطوط متروی تهران به غیر از خطوط ۵ و ۱۰ در تبادل است. این خط با چهار خط فعلی متروی تهران (خطوط ۱، ۲، ۳ و ۶) دو ایستگاه تقاطعی در نقاط مختلف شهر دارد که این موضوع می‌تواند موجب تشکیل حلقه‌هایی با ترکیب خط ۸ و ۴ خط موجود شود.

 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، وجود این حلقه‌ها باعث می‌شود مسیرهای جایگزین بیشتری در اختیار مسافران قرار گیرد که می‌تواند باعث کاهش بار ترافیک و افزایش ظرفیت خطوط مترو شده و از طرفی، به پایداری بیشتر شبکه ریلی تهران کمک کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار